✔ Lager i Sverige ✔ Frakt: 19kr ✔ Klarna
Nedan hittar du de vanligaste frågor kunder ställer oss:
Fråga: Vad för leveranstid har ni och hur/vart levereras mitt paket?
Svar: Vi har en utsatt leveranstid på 2-5 arbetsdagar. Vi skickar alla våra paket med Postnord och majoriteten av våra paket levereras direkt till brevlådan oftast inom 2-3 arbetsdagar. Leveranstiden beror mycket på vart i Sverige du bor. Större paket kan komma behövas ta ut hos närmaste Postnord-ombud alternativt Postnord-box.
Fråga: Vilken är er retur- och bytespolicy?
Svar: Vi har 30 dagars öppet köpt. Det innebär att vi tar tillbaka alla produkter (no questions asked). Vänligen returnera i så gott skick som möjligt då dessa produkter säljs vidare vid olika evenemang och vinsten går oavkortat till välgörenhet. Vi har låg frakt på hela vårt sortiment och vi står även för ett eventuellt andra utskick hem till dig vid felköp eller byten. Vid felköp eller ångerärenden så står kunden för returkostnaden. Mejla kundservice@shockproof.se för att påbörja en retur, så återkommer vi med returinstruktioner.
Fråga: Hur kan jag spåra min beställning?
Svar: Majoriteten av våra paket skickas som 1:a Klassbrev med Postnord och leveranstiden är 2-5 arbetsdagar räknat fr.om. vardagen efter du lagt din order. Dessa paket går ej att spåra och levereras direkt till din brevlåda. Det är viktigt att du anger din folkbokföringsadress alternativt har med Care Of (C/O) på person som är skriven på adressen. Detta minskar risken för att ditt paket inte levereras inom den utlovade leveranstiden. Spårbara paket dyker upp i Postnord appen. Ladda ner och registrera dig med samma mobilnummer du använder vid köp hos oss.
Fråga: Vilka betalningsmetoder accepterar ni?
Svar: Vi använder oss av Klarna Checkout vilket möjliggör säker, snabb och enkel betalning med kort, bank, swish m.m.
Fråga: Hur kontaktar jag kundsupport?
Svar: Skicka ett mejl till kundservice@shockproof.se Vi återkopplar inom högst 24h.
Fråga: Erbjuder du presentinslagning eller personliga meddelanden?
Svar: Vi erbjuder ingen sådan tjänst för närvarande.
Fråga: Kan jag avbryta min beställning?
Svar: Så länge vi inte har hunnit behandla din order, så går det utmärkt att skicka ett mejl och avbryta din order. Om din order redan är behandlad, så är chansen väldigt liten att vi ska kunna fånga upp och avbryta den. Då får du vänta på att paketet anländer och mejlar oss angående retur.
Fråga: Har du ett lojalitetsprogram eller belöningssystem?
Svar: Tyvärr har vi inget sådant just nu. Vi jobbar på att införa ett sådant system i framtiden.
Fråga: Vad är din kundnöjdhetsgaranti?
Svar: Vi eftersträvar att så många kunder som möjligt är helnöjda med sin köpupplevelse hos oss. Vi är ute efter att skapa långvariga relationer med våra kunder som väljer att återkomma. Detta når vi genom att erbjuda prisvärda produkter, stort utbud och generösa villkor i kombination med snabba, pålitliga leveranser från vårt lager i Sollentuna samt lösningsorienterad kundbemötande. Läs gärna vad våra kunder tycker om oss på Trustpilot och Google Reviews.