✔ Lager i Sverige  ✔ Frakt: 19kr   Klarna

Köpvillkor

1. Köpinformation
2. Licensinformation
3. Pris och betalning
4. Transportskador och felexpidering
5. Kvalitet och miljö
6. Sekretess, personuppgifter och marknadsföring
7. Bokningar
8. Returer
9. Ej uthämtade försändelser
10. Förändring av köpvillor
11. Kontakt och övrig information

1. När du väljer att bekräfta ditt köp i kassan får du en automatiserad orderbekräftelse som skickas till din registrerade e-postadress. Beställda produkter förblir Eight Bits AB:s egendom till dess de till fullo är betalda.

Din beställning skickas från vårt centrallager i Stockholm. Ändringar och ändringar måste göras innan din beställning paketeras. Om du upptäcker några fel i din beställning är det därför viktigt att du omedelbart kontaktar vår kundtjänst för att om möjligt ändra din beställning.

För uppenbara fel (t.ex. fel pris, tryckfel etc.) förbehåller vi oss rätten att korrigera felet i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering måste du avbryta din beställning. Vi förbehåller oss rätten att inte fullfölja en beställning i de fall varan är slut i lager, om maxantal per kund överskridits eller vid tekniska fel.

Du ingår avtal med en juridisk person.

Beställning sker via Internet. Beställare under 18 år skall ha målsmans godkännande före köp. Underårig som beställer utan målsmans godkännande är ej bunden till köpet, men blir rättningsskyldiga för de kostnader som uppstår för Eight Bits AB. Målsman är mest ansvarig för minderåriga. Beställningen som utan medgivande görs i andra personers namn polisanmäls. Priserna i webbutiken och eventuella erbjudanden gäller så länge länge lagret räcker. Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar eller felskrivningar.


2. Leverans

I det fall en vara är slut i lager kan leveranstiden vara längre. Leveransen sker med PostNord AB och utförs i enlighet med deras gällande föreskrifter för respektive försändelse. Paketen levereras direkt till mottagarens brevlåda eller närmaste serviceställe. Vi har en utsatt leveranstid på 2-5 arbetsdagar som räknas fr.o.m. vardagen efter lagd beställning. Du hittar information kring aktuell lagerstatus under varje produkt på vår hemsida.

Om din beställda produkt är slut i lager förbehåller vi oss rätten att skicka en likvärdig produkt. Om du inte är nöjd med ersättningsprodukten har du full returrätt, utan extra kostnader för dig som kund.

Vi står för transportrisk när vi skickar något till dig, vilket innebär att vi ersätter dig med en ny produkt om den skadas eller kommer bort vid frakt. Vid en eventuell retur till oss står du som kund för transportrisken. För ej utlösta paket debiterar vi dig 385 kr för uppkomna omkostnader. Tänk därför på att du alltid plockar ut ditt paket inom 14 dagar från det att ditt paket kommit till posten.

3. Pris och betalning

Samtliga priser anges inklusive skatt.

Vi erbjuder följande betalningsmetoder:

Klarna Checkout

     Vi erbjuder dig detta:
      ✔ Får alltid hem vara innan du betalar
      ✔ 30 dagars betalningstid
      ✔ Du behöver inte ge ut känslig information
     

     Personuppgiftsbehandlingen sker i enlighet med gällande lagstiftning.

4. Transportskador och felexpediering

Om produkten är fraktskadad ber vi dig att kontakta vår kundservice. Det är viktigt att du kontrollerar paketet så att det inte är skadat när du hämtar det. Vi kommer att ombesörja en ny leverans utan kostnad för dig som kund så att du får en felfri produkt. Om fraktskadan är synlig på den yttre emballaget är det viktigt att du påpekar detta vid mottagandet av paketet. För att reklamationen ska hanteras korrekt av Posten måste du spara emballaget och adressetiketten som medföljde försändelsen. En beställning som är felaktigt expedierad behöver meddelas så snart som möjligt till vår kundtjänst. En ny korrekt leverans kommer då att ske till dig utan extrakostnad.

Force majeure
Eight Bits AB ansvarar inte för skada eller förlust till följd av lagstiftning, statlig åtgärd, mobilisering, militär aktion, konfiskering, valutarestriktioner, systemfel, fel eller begränsning av leveranser från underleverantörer, strejk, lockout, bojkott, blockad eller liknande omständigheter som antingen hindrar eller försvårar Eight Bits AB fullgörande i den grad att det ej kan ske.

5. Kvalitet och miljö

Kvalitetspolicy - Vår kvalitetspolicy bygger på att garantera snabba och säkra leveranser av högkvalitativa produkter och att alltid hålla kunderna informerade om aktuella leveransordrar. Våra produkter väljs ut med omsorg av erfarna inköpare och vikt läggs på kvalitet. En viktig del av kvalitetspolicyn är att motivera våra leverantörer att leva upp till kraven som vi och våra kunder har vad det galna lager- och logistikhanteringen. Detta för att uppfylla kundens behov av rätt produkt vid rätt tidpunkt.

Miljöpolicy - En stor del av vårt miljöarbete består av att i så stor så så som som återanvända och i sista hand återvinna förpackningsmaterial för att slippa köpa nytt för den slutliga leveransen till konsumenter. Vi strävar ständigt efter att utveckla och förbättra vårt miljöarbete och följer de regelverk som finns för att på sikt garantera vårt arbete med genomcertifiering. En av målsättningarna med miljöarbetet är att garantera våra kunder att vi i så liten omfattning som möjligt belastar miljön och samtidigt motiverar våra kunder att göra ett miljömedvetet val.

6. Sekretess, personuppgifter och marknadsföring

När du handlar hos oss anger du personliga data så som namn, adress, e-postadress, telefonnummer och i vissa fall även personummer. Vi behöver denna information för att leverera ditt paket, men även för hanteringen av garantier eller försäkringar. Personnummer krävs vid eventuell kreditupplysning samt vid tecknande av försäkring.

Eight Bits AB, 559022-8986, Bergkällavägen 39J, 19279 Sollentuna, är personuppgiftsansvarig, personuppgiftslagen (1998:204). Syftet med denna behandling är att kunna fullgöra våra åtaganden mot dig som kund, informera om erbjudanden samt fullgöra eventuella bonusavtal. Personuppgifter behandlas även inom ramen för marknads- och kundanalyser, vilket är grunden för marknadsföring, metod- och affärsutveckling, och för att fullfölja det som krävs av oss enligt lag.

Genom att acceptera våra köpvillor samtycker du till att bli kontaktad av oss i marknadsföringssyfte. Kontakt kan komma att ske via mejl, SMS, postala utskick eller på andra sätt. Eight Bits AB strävar efter att erbjuda dig som kund bättre och mer personliga erbjudanden. Det innebär att vi kan lägga speciella kriterier till grund för marknadsföringen, såsom köpstorlek, köpfrekvens, köp med ett visst sortiment eller lager, köp i en specifik försäljningskanal m.m. Vi kan även komma att komplettera kunduppgifter i syften att erhålla god kundvård. För att kunna ge en god service nivå gentemot dig som kund dokumenterar vi all kundkommunikation. Du har rätt att ta del av dessa. Om uppgifter skulle visa sig vara falska, ofullständiga eller på annat sätt irrelevanta åligger det oss att vidta rättelser. Som kund kan du motsätta dig att dina personuppgifter används för marknadsföringsändamål varvid Eight Bits AB åtar sig att lägga till dig i en så kallad reklamspärr. För att begära en reklamspärr, vänligen kontakta kundtjänst kundservice@shockproof.se

Vi använder cookies bl.a. för att webbplatsen fungerar korrekt, för att samma besöksstatistik, Optimera användarvänligheten och för viss marknadsföring.

7. Bokningar

Eight Bits AB reserverar sig för framflyttning av releasedatum, prisjustering, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniskt problem, ändringar i tekniska specifikationer och eventuell typografiska fel på vår sida/annonser. Eight Bits AB förbehåller sig rätten att stryka en order utan att referera till en speciell anlendning.


8. Returer

Varan måste returneras oanvänd och i originalförpackning. Se till att din retur är märkt med ditt ordernummer och är väl förpackad så den inte går sönder under transporten. Du som kund ansvarar för att varan kommer fram till oss och att varan då är i gott skick. Vi rekommenderar att du skickar din retur spårbart. Om du skickat med följesedeln i din retur underlättar detta hanteringen av returen. Alla returer hanteras normalt inom 10 arbetsdagar från att vi mottagit returen.

Eight Bits AB förbehåller sig rätten att ta ut en avgift för eventuell värdeminskning och dra av det från returbeloppet. Vi förbehåller oss även rätten att inte acceptera använda produkter i retur. 

Vänligen notera att om du använder samma emballage som ordern levererades i, måste du själv frankera försändelsen på nytt. Har den ej frankerats tar vi ut en avgift om 90 kr för våra och PostNords omkostnader.

Återbetalningen kommer ske utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar från den dag då vi fick ditt meddelande om att du ångrat köpet. Vi förbehåller oss rätten att avvakta återbetalningen till vi fått tillbaka varan från dig eller till du sänt in bevis (returens spårningsnummer) på att du återsänt varan, beroende på vilket som inträffar först.

Öppet köp gäller inom 30 dagar från att du mottagit leveransen. För att kunna nyttja öppet köp får produkten ej vara använd samt att förpackningen ej får vara öppnad eller skadad. Originalförpackningen ska alltid skickas med. Om produkten är använd eller förpackningen bruten gäller ej öppet köp, då gäller istället ångerrätten.

Du skickar tillbaka produkten tillsammans med ditt ordernummer. Försändelsen bör vara väl förpackad så produkten inte går sönder under transporten. Vi rekommenderar att du skickar tillbaka produkten spårbart.

Returkostnaden står du som kund för. Vänligen notera att om du använder samma emballage produkten kom i måste du själv frankera försändelsen. Har den ej frankerats tar vi ut en avgift om 90 kr för våra och PostNords omkostnader.

Återbetalning sker via betalmetoden som valdes när beställningen gjordes.

Observera att ångerrätt och öppet köp ej gäller företag, kommuner eller landsting.

Observera att om du väljer ett annat leveransalternativ än vår standardfrakt (PostNord brev) vid beställning kommer du inte bli återbetald fraktkostnaden vid en eventuell retur.

Returadress:

Eight Bits AB
Bergkällavägen 39J
19279 Sollentuna

Det är viktigt att du mejlar oss innan du skickar tillbaka en retur.


11. Avbeställning

Kunden har rätt att avbeställa en order innan den packats hos Eight Bits AB. Efter att en order är packad och fram tills att skickas, vi gör som en extra service till vår kund vårt bäst för att stoppa leveranser om Kunden önskar avbeställa. Efter att ordern är skickad är avbeställning ej möjligt

Avbeställning ska ske via mejl till kundservice@shockproof.se


9. Ej uthämtade försändelser


Vid en eventuell retur till oss står du som kund för transportrisken. För ej utlösta paket debiterar vi dig 385 kr för uppkomna omkostnard. Tänk därför på att du alltid får dina beställningar inom 14 dagar från det att ditt paket kommit till posten.


10. Förändring av köpvillor


Eight Bits AB förbehåller sig rätten att ändra i nuvarande köpvillor.


11. Kontakt och övrig information


Beröm eller klagomål tas emot via vår Kundservice. Vid eventuella tvister är vårt mål alltid att komma med bästa möjliga lösning på problemet. Vid en eventuell tvist hos Allmänna Reklamatationsnämnden (ARN) fäller vi alltid den rekommendation som ges av ARN. Konsumentköplagen (KKL) samt Distanshandelslagen (DHL) är Lagar vi som arbetar efter. Våra köpvillor är komplement till dessa bägge lagar.

Länkar på shockproof.se gör att du även kan lämna denna server. De länkade webbplatserna kontrolleras inte av Eight Bits AB och Eight Bits AB ansvarar därför inte för innehållet på dessa webbplatser.